torsdag 9 juni 2011

Gosiga barn

Om jag skulle välja en stund som den bästa när man är au pair (och jobbar) är när det är läggdags. Är barnvakt hemma ikväll och lägger därmed barnen. Vi åt kvällsfika och kollade på "Bedtime Stories", borstade tänderna och läste godnattsaga i Viktorias rum. Efter det följde jag med Jake och sa godnatt till honom. Han vill alltid att jag ligger bredvid honom tills han somnar och Viktoria ligger alltid och väntar i sitt rum på att Jake ska somna så jag kan komma och säga godnatt till henne. Sedan ett par veckor tillbaka vill hon alltid, utöver att bara kramas godnatt, att jag sitter i sängen och håller hennes hand tills hon somnar också. Kan ju säga att det är tur att vi allihopa ska flyg hem till Sverige samtidigt, i samma flygplan, och att vi kommer umgås lite i Sverige också. Det blir lite som en avvänjningsperiod. Vågar inte tänka på hur mycket jag hade gråtit annars. Och ja, jag vet att jag är sympatisk, blödig, tjejig, fånig eller vad man nu ska kalla det. Men det kan tyvärr inte hjälpas. Jag är en gråtare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar