torsdag 7 april 2011

Barfota springer vi i gräset mot solen

Efter två dagar med 20+ och konstant sol i underbara London har jag nu lagt grunden till min fina solbränna. Snygg bonnabränna har jag fått också, efter första dagen ute i solen... Nu måste jag ju sola en massa för att få bort den! Har väl en känsla av att jag inte ska klaga dock, haha!

Har varit en fantastisk dag på annat vis också. Hade två gräl med två tjuriga barn i eftermiddags med tillhörande skrik och tårar från bådas sida. Fick tillochmed höra "jag hatar dig" idag. Var lagom glad där och flyget hem kändes steget närmare än någonsin. Det gick som tur var över och vi kramades om samtidigt som vi sa förlåt. Allt det sistnämnda hände för att Viktoria inte fick ta med sig datorn till Riverside. Dåligt beteende = man får inte som man vill. Jag är benhård när det kommer till det. Men iallafall, nu ikväll har de varit så underbara som de bara kan bli. Vi åt kvällsfika och borstade tänderna, pratandes, sjungandes och skrattandes. Var en utmaning att få de att borsta tänderna i två minuter samtidigt som de skrattade! Efter det gick vi och la oss i föräldrarnas säng alla tre, jag i mitten, för de ville att jag skulle läsa högt för dem. När de sedan skulle sova i sina sängar ville båda två att jag skulle ligga bredvid dem tills de somnade och de började nästan bråka om det. Låg med Jake först tills han somnade och när han hade haft muskelryckningar man får när man börjar somna så försökte jag försiktigt kliva upp ur sängen men då sträckte han fram sin ena hand och sa "bara två minuter till!". Två minuter till och han sov. Gick sedan in till Viks och pratade lite, hon undrade vad jag ska jobba som när jag blir stor. Svarade att jag inte har en aning, hon sa att jag skulle passa som ridlärare. Kanske det. Satt bredvid henne och höll hennes hand tills hon somnade och inte längre kramade min hand.
Efter en lång dag är det äntligen dags att sova, kommer somna på två röda!
Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar