fredag 15 april 2011

Take nothing but pictures, leave nothing but footprints.


Det händer mycket nu. Skrev igår att jag har sökt in till högskolan. Nu kommer jag skriva att Pamela och jag har pratat om att resa jorden runt. Ni tänker säkert "herregud vad splittrad den här stackars människan är, vet inte alls vad hon vill med sitt liv. Hjälp henne!". MEN, där har ni fel. Jag kanske inte vet exakt vad jag kommer jobba med när jag "är vuxen" eller vad jag vill göra de närmaste åren. En sak jag däremot vet är att jag inte vill slösa bort mitt liv just nu. Jag vill inte bara ha bott i min hemstad och jobbat, skaffat bil/man/lägenhet,hus/hund/katt och barn. Missförstå mig rätt, jag har inget emot människor som väljer det livet redan nu, det är inte för mig bara. Känns som att jag går miste om så mycket. Jag vill på något vis ta dagarna som de kommer, uppleva, upptäcka och resa så mycket samt så långt bort som möjligt.

När Pamela frågade mig om jag vill resa jorden runt svarade jag såklart ja. Det har alltid varit lite av en dröm, att resa jorden runt. Surrealistiskt. Men det är inte många som verkligen tar steget, sätter sig på flyget och ger sig iväg. Jag hoppas och tror att vi kommer lyckas, båda har siktet rätt inställt! När jag kommer hem gäller det bara att jobba så mycket som möjligt, spara så mycket som möjligt och börja planera. Högskolan har jag lite som backup-plan, ifall det skiter sig så att säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar