måndag 4 april 2011

Dubliners for a weekend!

Den 13-15 maj kommer Joanna, Hanna och jag vandra omkring i Dublin och insupa allting denna stad har att erbjuda. Allt från det myllrande nattlivet i Temple Bar, musiken, maten och ölen till de fina parkerna, museumen och shoppinggatorna. Har varit i Dublin en gång tidigare, året var 2008. Om jag inte minns fel var det på hösten någon gång, september, oktober? Det var innan november för jag vet att jag inte hade fyllt 18 år. Varför kommer jag ihåg det? Jo, jag var orolig för att jag inte skulle komma in på uteställena med mina redan 18åriga och soon to be 18åriga vänner. Om vi kom in? Vi kom knappt ut!

Nationaldrycken, den enda ölen för en sann irländare. Tydligen innehåller en pint bara 198 kalorier (mindre än ett glas vin, apelsinjuice och vissa light-öler), alltså värsta dietölen. Undrar om det är sant.

2008 såg jag ut såhär. Kunde varit snyggt. Haha.

Gud vad roligt det här ska bli!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar