måndag 2 maj 2011

Att åka snowboard på cykelrännor

Nu är vardagen här igen och det känns fantastiskt! Igår när familjen kom hem gick jag ner till badrummet som jag hörde att de var i och önskade de välkomna hem. Barnen nästan hoppade ur badkaret och skrek "HEJ Jennie!!" och Maggan fick jag en kram av samt ostbågar och lösgodis, kunde inte bli bättre! När jag pratade med Maggan senare på kvällen och frågade hur den här dagen skulle se ut för mig, jobbmässigt alltså, sa hon att om jag inte hade något annat för mig fick jag gärna följa med barnen till Riverside. Det var absolut inte nödvändigt för Mats och Helen skulle också till Riverside så de kunde hämta upp Viks och Jake men Viks hade sagt att hon ville att jag skulle följa med också. Somnade gott efter att ha fått höra det!

 Vid 08.30-tiden idag på morgonen hörde jag den här konversationen:
Viks&Jake: "Mamma, kan vi snälla väcka Jennie nu?"
Maggan: "Haha näe, vänta lite, låt henne sova en timme till iaf!"
Viks&Jake: "Åååh, ok då!"
Vid 09.45 knackade det på dörren och jag blev försiktigt väckt av busfröna. 10.15 gick vi till Riverside och nu är Viks och jag hemma igen för hon ville inte bada och hade lite tråkigt. Vi väntar på Maggan och Jake som ska komma och hämta upp henne sedan ska de äta lunch på Red Lion och jag slutar för dagen om jag fattat det hela rätt. Lagom första dag efter tre veckors ledighet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar