söndag 1 maj 2011

"Jaaaag går och fiskaaaaaar"

Valborgsmässoafton firades kungligt igår vill jag lova! Det började med vinhäng i Hyde Park och slutade med att vi gick och sjöng Gyllene Tider, Di Leva och Magnus Uggla samtidigt som vi försökte hitta ett öppet McDonald's. Däremellan dansade vi, hamnade i vipen, blev attackerade av två väldigt närgångna killar, Hanna och Carro bytte skor pga allt dansande, träffade andra svenskar, dansade på soffor, mina skor dödade mina trampdynor så jag gick till slut barfota från Whisky Mist. Stämningen var trots värkande fötter och hungriga magar på topp när vi gick och sjöng "jag går och fiskar"! Vaknade dock med svarta fötter idag haha!

Som att det inte var nog ägde också ett frieri rum. Jag tycker väl att han kunde valt en lite mer romantisk plats än ett fullt (haha) dansgolv på en nattklubb. Konversationen som ägde rum lyder ungefär såhär:
Killen: "Do you want to marry me?"
Jag: "I'm afraid I have to say no, I don't know you."
Killen: "It doesn't matter, you'll get to know me. My knee really hurts but I can go down on one knee if you want me to! And I'll get you any ring you want, literally!" (Kan tillägga här att han hade skadat knäet på en fotbollsmatch och gick med en krycka)
Jag: "It doesn't change the fact that I don't know you and the answer is still no."
Killen: "Alright, but if we get to know each other then? Can I add you on facebook?"
Haha, jag kunde ju inte neka honom det efter hans trots allt hårda arbete! Det är alltid bra med kontakter! ;)

Jag och Hanna (Vi lyckas aldrig få till bra bilder på oss)
Carro och Alida
Carro, Hanna och Alida på Whisky Mist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar