tisdag 17 maj 2011

Dublin Pt. 2

DUBLIN
20110513 - 20110515
Andra och tredje dagen:

Andra dagen började vi med att besöka Trinity College (titta på utsidan), ta kort på Molly Malone och vara lite vilda vid Oscar Wilde. Vi gick sedan på Grafton Street, vilken är den andra stora shoppinggatan i Dublin. Det är utan tvekan den mysigaste gatan i Dublin om man bortser från området Temple Bar. I shoppingväg blev det en brun axelremsväska från Vero Moda...

Vi köpte med oss brieost, kex, vindruvor och vin hem till vårt boende som vi sedan satt och avnjöt innan det var dags för utgång. Att vi fick dricka ur flaskan som följd av att vi inte hade några vinglas gjorde det hela lite mindre sofistikerat. Väl ute bestämde vi oss för att gå till Gogarty's igen då de har den allra bästa livemusiken där. Mannen som sjöng älskade oss och när vi satte oss på första parkett sa han "Oh god, look at the girls over here right now! dingdingding!". Han skämtade även med och om oss under hela deras uppträdande och han sa även att jag var hans favorit. Fick en ful men charmig liten clowndocka som bevis på det! Jag fick även en ny öl av honom då Joanna råkade knuffa ner min öl när vi skulle ta kort med honom haha! Vi konstaterade lätt att han och Gogarty's gjorde hela vår resa! Det kommer upp videos på när de spelar i ett annat inlägg då det inte vill fungera just nu...

"The Hags With The Bags"
Det här är på söndagsförmiddagen innan vi var tvungna att bege oss till flygplatsen. Vi var väldigt trötta, slitna och glada över att få åka hem. Dagen och resan i sig kan ha varit den längsta jag varit med om. Vi tog oss igenom den med nöd och näppe. Med ett sällskap som bestod av en sjuk Joanna, en hungrig Hanna och en Jennie som ännu en gång kunde konstatera att Dublin inte är en stad hon kommer besöka igen. Iallafall inte inom en treårsperiod och om jag gör det kommer jag inte bemöda mig att titta på alla "sevärdheter" igen utan bara gå direkt in på en pub och stanna där hela tiden. Ni hittar mig på "The Oliver St. John Gogarty's".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar