onsdag 4 maj 2011

Att resa bakåt i tiden

Nu ska ni få följa med på en riktig resa! Ni som känt mig länge kan ju få vältra er i massa minnen som förmodligen kommer attackera er när ni kollar igenom kollagen och ni som precis lärt känna mig kan ju få sig ett gott skratt eller två!

2007
"Punk/emo"-perioden i mitt liv. Favoritkläderna var de lila stuprörsjeansen och de svarta conversen med olikfärgade skosnören. Favoritbandet var AFI. Jag vet att innan den här perioden hade jag en period i åttan på högstadiet då jag bara hade rosa kläder på mig och lånade lillasysterns små prinsesstiaror och hade i håret. TUR att det inte finns bildbevis på detta!

2008
 Tror det var i juli precis innan jag skulle börja trean på gymnasiet jag färgade håret rött och det förblev rött fram till nov/dec någon gång. Kunde inte riktigt bestämma mig för vilken stil jag ville ha och vad som passade mig då jag bara gömt mig i mina lila stuprörsjeans innan. Klädde mig nog fortfarande i svarta stuprör och tshirts med tryck på från H&M rätt mycket men försökte utveckla det haha.

2009
Sista terminen i trean. Håret var brunrött och jag började väl spara ut allt. Tror att jag lämnat "punk/emo"-perioden helt här, syns väl kanske mest på balklänningen. Riktig gräddbakelse haha! Den hänger hemma i garderoben och jag tycker fortfarande att den är lika fin, kanske kan spara den till mitt framtida bröllop? ;)

2010
Hade nog bildtorka det här året. Fanns inte alls mycket att välja bland haha. Började bli mer blond än brun/röd och jag vet att jag handlade jättemånga klänningar och älskade min långa kavaj som jag hade till nästan allt.

Orkade inte riktigt göra ett kollage för 2011 också, ni vet väl hur jag ser ut just nu? Om ni inte vet kan jag trösta er med att det finns tusentals bilder på mig här i bloggen så det är bara att blädda bakåt!

5 kommentarer:

  1. jennie jag saknar dina lila stuprör! <3

    SvaraRadera
  2. sen finns det inga bilder på oss när vi levde ut hiphopstilen. i mitt fall är det tyvär för att det aldrig hände, haha.

    SvaraRadera
  3. De ligger i garderoben hemma, det är bara att komma hem till mig och rota fram dem ;) Blir jag bjuden till en fest med punktema är de givna! Jaa herregud, en liten hiphopstil hanns det med också ja... Eminem var musikfavoriten där haha

    SvaraRadera
  4. fasen va gamla bilder du har ;)
    du borde bli fotograf istället jennie, eller kanske fotomodell =) när kommer du hem??? kram

    SvaraRadera
  5. Haha ja om man letar lite i arkiven så finner man mycket roligt ;) Har ju funderat på att gå lite fotokurser och så :) Jag kommer förhoppningsvis hem i slutet av juni, men vet inte säkert än.. Kram!!

    SvaraRadera