söndag 27 februari 2011

Att barnvakta...

... kan ibland vara det bästa man kan göra en lördagkväll! Har ett par familjer jag barnvaktar åt här ibland och lite mer hos en av dem. I onsdags barnvaktade jag hemma hos dem och flickan i familjen hade jätteont i magen och saknade mamma jättemycket hela kvällen och kunde inte somna. Hon påminner mig så mycket om mig själv när jag var ung. Vi pratade om hur det är att vara "mammig" och att inte kunna sova över hos folk etc. på grund av det. Att man kan ha så mycket gemensamt med en 9-årig flicka.

Tänk alla de gånger mamma var tvungen att hämta mig för att jag inte kunde somna hos mina kompisar jag skulle sova över hos. Första gången jag verkligen lyckades sova över hos någon förutom min gammelmormor var när jag var 12-13 år. Breakthrough. Tror att det kan ha varit hos Monica eller Amanda som jag umgicks mycket med när jag var lite yngre, är det någon av er som läser det här och som kommer ihåg?

Ikväll när jag kom till familjen jag skulle barnvakta hos så kom flickan fram till mig med en inslagen chokladkaka i handen som hon gav till mig och sa "thank you for looking after me the other night!" och jag dog av glädje, så himla söt! Föräldrarna sa att hon hade tvingat pappan att gå till affären och köpa choklad för hon hade så dåligt samvete för att hon inte hade kunnat somna. När föräldrarna hade gått lekte vi i två timmar, byggde lego, spelade fotboll, handtennis och massa annat roligt. Vid läggdags berättade pojken som är 7 år att han inte tycker om att gå i skolan för att det är tråkigt, att det är två tjejer i klassen som är kära i honom (jag förstår dem, det hade jag också varit om jag var 7 år) och att han inte tycker om elaka människor. Han sa också att han inte förstår varför man blir kär och han sa tillochmed "I think it's tragic actually". Men så är han ju i "tjej- och killbacill-stadiet" så det är väl ok att tycka det då haha!

Barnen jag vaktade ikväll sa till mig att jag aldrig får lämna London och jag börjar inse att det kommer vara lika jobbigt att lämna mitt nuvarande hem här som det var att lämna mitt riktiga hem för att flytta hit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar