tisdag 29 mars 2011

Bedtime!

Är barnvakt ikväll och det innebär att jag nattar barnen. Ibland är det ett helvete att natta dem, de lyssnar inte, bråkar, vill inte äta någonting men skuttar sedan ner för att äta eftersom de är hungriga etc. Har man otur håller det på i vad som känns en evighet. Så var inte fallet ikväll dock. Eller, vi hann inte läsa och de blev lite sena i sängs men vi hade desto roligare. Jag satt i Viktorias säng och fick håret borstat samtidigt som Jake berättade massa roliga historier om vad som hände på idrotten, det jag hörde mest var en massa "Svisch"-ljud. Allt gick tydligen så himla fort!
När han står där och berättar utbrister han "Jennie, can i brush your hair?" varpå Viktoria säger "Jaaaaake, I'm brushing her hair!" och så höll de på tills jag fick en syl i vädret och sa att de kan borsta halva var, det gick de som tur var med på. Men Viktoria insåg rätt snabbt att eftersom hon redan borstat allt mitt hår kunde hon låta Jake få borsta det också. Så då satt man där medan Jake borstade håret på mig och Viktoria tog fram tofsar och fick den lysande idén att sätta upp Jakes hår i en tofs. Nu tror ni säkert att det blev världens rabalder om detta, men icke, Viktoria fick sätta upp en tofs i Jakes hår! Sagt och gjort, under massa skratt, "ajanden" och "ojanden" fick Jake en tofs i håret. Båda två sprang runt som höns i rummet och nästan dog av skratt samtidigt som de skrek "babyjake, babyjake!".
Fångade dem på kort, busungarna :)

Kommer sakna dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar