söndag 27 mars 2011

Kvällen som var.

Efter att jag suttit barnvakt igår stack jag till White Hart där det var full baluns pga båtracet. Liveband, plastglas överallt, vinglande människor. Kändes sådär att i nyktert tillstånd bege sig in i den där smeten för att leta reda på Joanna, Hanna och Linn som var där. Det visade sig att Linn och Hanna var påväg hem och Joanna mötte upp mig utanför. Vi bestämde oss för att ta taxi till Fulham Broadway och Elk Bar (jag vet mamma, vad ska jag ta mig till utan Elk Bar?). Efter en och en halv timme där, runt 23.40 bestämde jag mig för att åka hem för jag trodde att Joanna hade begett sig någon annanstans, hoppar på bussen och ringer till henne. Hon är kvar på Elk... Jag trycker på stoppknappen, hoppar av bussen, springer vägen tillbaka till Fulham Broadway, ropar "Joanna!!!" och hon lämnar killen hon står med utanför Elk för att möta mig och ta bussen hem. Stackars karl, han trodde vi skulle gå all in igår, festa på elk och sedan dra vidare ut och klubba.

När vi kom till Hammersmith ville Joanna äta på McD, ni som känner mig vet ju att jag inte tackar nej till det, haha. Joanna var säker redan innan på vad det var hon ville ha, en BigMac-meny. När hon kommer fram frågar tjejen i kassan vad hon vill ha och Joanna svarar "EH.. EH.. EH... A Bigmac menu please!" samtidigt som hon förvirrat tittar sig omkring. Jag skrattar, tjejen i kassan kan inte hålla sig och killarna som står i kön bredvid ser också roade ut. Min tur att beställa, jag ska bara ha en cheeseburgare, när tjejen i kassan räcker över påsen med hamburgaren i till mig hör jag Joanna bakom mig skrika "Jennie!! Jennie! Säg att jag vill ha ketchup!! Ketchup!" och sedan kastar hon sig fram till tjejen i kassan och säger "Can i have some ketchup please?" vilket resulterar i att jag nästan dör av skratt, kassatjejen nästan viker sig dubbel samtidigt som hon räcker över ketchupen till Joanna och killarna i kön bredvid säger "She wants some ketchup, she wants some ketchup!" och skrattar.

Det är lustigt, att man kan ha som allra roligast när man är påväg hem från en utekväll! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar