lördag 26 mars 2011

Swan Lake


Igår var jag och Joanna på London Coliseum för att kolla på balett, Svansjön. Otroligt häftig upplevelse, fantastiskt fin dans, magisk byggnad och vacker musik. Även fast rumpan domnade bort och fötterna smälte bort pga hettan i skorna är jag sjukt glad att vi har sett det. Ännu en sak att bocka av på listan av saker man ska göra innan man dör. Jag vet att Joanna förmodligen inte kommer att titta på balett igen, men jag är inte så säker när det gäller mig, tror inte att det var sista gången.

Idag är det "The Oxford & Cambridge Boat Race", ett jättestort event som tvsänds och allt. En gång om året drabbar de samman, de två stora universiteten, i ett båtrace på Themsen. Starten är i Putney och målet är i Mortlake, Barnes ligger precis innan Mortlake. Cambridge har sedan det startade 1829 vunnit flest gånger, 80 gånger mot Oxfords 75. Uppemot 250.000 åskådare står utmed Themsen för att ta del av det här. Det 157e båtracet som äger rum idag kommer jag förmodligen inte kunna ta del av då jag ska barnvakta hemma, försöker att inte vara bitter över detta faktum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar