torsdag 31 mars 2011

I didn't do that!

Jag och Jake går mot utgången på Riverside, vid utgången finns det tre datorer som de något äldre barnen brukar sitta vid. När vi går förbi där säger en något förvånad Jake "Heeej Viktori...", och kollar sedan på mig som om något fruktansvärt har hänt. Jag fattar såklart vad det var som hade hänt, Jake trodde att tjejen som satt där var hans syster Viktoria. Väl utanför Riverside tar Jake på sig det där pilimariska ansiktsuttrycket han alltid gör och säger till mig "I didn't do that!". Jag svarar "I know" samtidigt som jag skrattar lite åt situationen och Jake svarar "But she really looked like Viks, didn't she? She did, I thought it was Viks!" och började sedan skratta han också.

Just nu sitter jag i mitt rum och tittar ut genom fönstret. Jag ser en liten del av St. Michael's Church, gången som går förbi kyrkan, de höga träden och längorna av hus som tar vid därefter. Jag ser toppen på en palm, en kvinna som går på gången förbi kyrkan. Hon är förmodligen påväg hem efter jobbet, hon har svarta pumps, svart kappa och bär på massa kassar. En annan sak jag också ser är något lite mer färgglatt, nämligen sex gröna papegojor som sitter i ett av de höga träden. Tydligen är de tama, men vem äger dem och hur vet de vart de bor? Märkligt.

2 kommentarer:

  1. märkligt med pappegojjorna haha..men coolt!
    Saknar dig här hemma jennie!!!!

    SvaraRadera
  2. Haha det är jättelustigt! Saknar dig också, men kommer hem snart! Bara halva tiden kvar nu! (:

    SvaraRadera