fredag 14 januari 2011

Azoro

Inatt vaknade jag av att att jag skulle flytta på mig men det gick inte. Det kändes precis som när Azoro tar all plats i sängen och trycker in mig så jag får ligga raklång på mage intill väggen för att ta så lite plats som möjligt. Min första halvvakna tanke var då att jag var hemma och att Azoro hade lagt sig så jag inte kom nånstans.
I vanliga fall går det knappt att flytta på honom, man försöker sparka lite lätt på honom för att han ska flytta på sig men man vill inte väcka honom för han sover ju så skönt. Så man lägger sig tillrätta så gott det går och försöker somna om och det gör ingenting att man ligger lite lustigt och att hunden tar alldeles för mycket plats i sängen. För just den hunden som ligger där är min allra bästa vän som jag älskar och saknar otroligt mycket.

Inatt flyttade han på sig med en gång när jag försökte trycka bort honom. Det var i det ögonblicket jag insåg att det inte var Azoro. Det var bara en del av täcket och filten som ligger ovanpå täcket som knölat ihop sig till en stor klump. Så jag la mig tillrätta och låg väldigt skönt, men det kändes väldigt tomt de minutrarna det tog för mig att somna om.

 Azoro
Bästa vännen man kan ha!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar