måndag 10 januari 2011

Monday morning

Första riktiga jobbdagen idag då. Började med att vi inte hittade Jakes tröja så vi höll på att bli sena till skolan, bra!! Han blev sur också för att vi inte hittade hans "riktiga" tröja. Hoppas det släpper så han inte blir jobbig i eftermiddag.
Här har alla skoluniform och jaa.. Det är väl bra så man vet vad de ska ha på sig på morgonen men det kan ju ändå bli gnäll om vilken sorts tröja de vill ha på sig etc. Föräldrarna tycker att det är jättebra att barnen har skoluniform för det motverkar mobbing då alla har likadana kläder men jag vet inte, jag skulle inte vilja att mina barn har skoluniform. Mobbing kan ske ändå, det gäller ju inte bara kläderna.

Nu har jag fri tid fram till tretiden då det är dags att hämta barnen. Hörde av mig till en annan svensk au pair för nån timme sen och undrade om vi skulle hitta på nåt så vi ska mötas upp runt elva och gå och fika. Det enda jag vet om henne är att hon heter Cecilia. Det blir spännande!

Man försätts i väldigt konstiga situationer när man åker iväg såhär till ett annat land, en annan familj och en annan kultur utan att känna någon. Man får söka bland buskar och snår tills man hittar någon man trivs att umgås med. Jag har haft tur då jag har fått nummer till andra au pairer från några av mammorna. Alla är väldigt hjälpsamma!

Dags att göra sig iordning för dagen!
Tjollahopp tjollahej leverpastej!
Jennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar