fredag 7 januari 2011

Richmond Park

Oh, I'm in love! Richmond Park, it feels like I'm going to be there quite a lot during my time in London!

Var ute på en liten promenix idag på 2½ timme för att orientera mig lite i och runtom området jag bor i. Maggan tipsade mig om att gå mot Mortlake, sedan vidare över järnvägen mot Sheen och sedan genom Sheen till Richmond Park. Väldigt bra tips! Jag är kär! Hann inte gå så mycket i parken då det tar ca 30 minuter att gå till den och den är dessutom Londons största park men dit ska jag fler gånger. Längtar tills våren verkligen blommar ut så man får se hur det ser ut då. Ska ta med mig kameran en dag då jag litar lite mer på vädret! Länkar till hemsidan för den sålänge så ni kan gå in och läsa och kolla lite bilder, hur fint som helst! http://www.royalparks.gov.uk/Richmond-Park.aspx

Vi har precis kommit hem från Riverside, Jake hade simträning idag och Viktoria tennisträning. Efter det  åt vi lite middag där och satt och pratade lite, väldigt trevligt! Nu är jag hur trött som helst dock!

Är ledig i helgen så ska bl.a. använda tiden till att orientera mig lite mer. Imorgon blir det en liten utflykt till Westfield's shoppingcenter med en annan svensk au pair, roligt!! :)

Nähe, dags för en film sedan läggdags.
Good night
Jennie

1 kommentar:

  1. its very good travel and know other places in the world=) but sometimes we miss our home=) but the home of the humanity is all the world... and sometimes the moon for we can dream and figth all the days
    your angel

    SvaraRadera