torsdag 27 januari 2011

"Here I am, a rabbit hearted girl"

Florence & The Machine - "Rabbit Heart (Raise It Up)"

Första gången jag hörde Florence & The Machine kändes det som en våg av frisk luft som bara strömmade mot mig. Så fräscht, så uppdaterat, så nytt och jag älskar deras sound! Alla borde lyssna igenom deras album "Lungs". Första låten jag hörde var "Dog Days Are Over" och då tänkte jag att det här är ett band jag måste hålla koll på. Så rätt jag hade! En annan av deras låtar som är så värd är "You've Got The Love".
Den här videon är så himla fräck, älskar att det är lite Alice i underlandet - feeling, färgerna, kläderna, stylingen. Allt är så genomtänkt och fint gjort!

Denna veckan har jag inte gjort annat än att slappa, har åkt på en förkylning som inte vill ge med sig. Har haft sovmorgon varje dag denna veckan förutom måndag så det har varit skönt, och idag kom Maggan hem och tog med sig Jake till tennisen så jag slapp gå ut. Så medan de är där tänkte jag bara börja lite med maten sen. På menyn idag står det nypotatis, köttbullar, morötter och brunsås :)

I helgen kommer jag förmodligen bara ta det lugnt och försöka bli av med förkylningen. Det enda som jag har planerat hittills är lördag då Joanna och jag ska ta en liten shoppingdag så IKEA, Clas Ohlson och Oxford Street står på schemat än så länge. På kvällen vet jag inte vad jag ska ta mig till, men blir förmodligen myskväll hos Joanna som ska sitta barnvakt hemma.

Take care!
Jennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar