torsdag 6 januari 2011

The family

Dags att berätta om hur jag hamnade i just den familjen jag gjorde och hurdana de är!

Jag halkade in lite på ett bananskal i det här med att vara au pair. Det var så att mamma satt vid facebook när hon såg att en av hennes gamla kompisar behövde en au pair med start i januari. Mamma sprang ner till mitt rum och sa att Maggan, hennes gamla kompis, behövde en au pair i början av januari och frågade om jag var intresserad. Jag svarade såklart ja, efter lite hysteri.
Det här kan ha varit i början av december kanske så allt har gått väldigt fort. Mailade Maggan, pratade i telefon och efter två veckor kanske var flygbiljetten bokad och allt var bestämt, jag skulle åka till dem den 5 januari.
Och nu sitter jag alltså här, i mitt nya rum, i min nya familj, i min nya stad. Väldigt lustigt vilka vändningar livet tar!

Familjen består av Maggan, Jon och deras barn Viktora, 9, och Jake, 7½, år gamla. De bor i Barnes i sydvästra delen av London. Jättemysig familj och jag känner mig redan som hemma hos dem! Barnen är supergulliga, snälla, busiga och lite båkiga ibland, precis som det ska vara. Jag har bara varit här i lite mer än ett dygn men vi funkar redan riktigt bra ihop, de vill att jag ska vara med hela tiden, vill sitta bredvid mig överallt och frågar mig massa saker. De retar mig t.o.m. lite för min kalmaritiska haha!
Eftersom att Maggan är från kalmar pratar vi både svenska och engelska oss och barnen emellan, lite blandat. Jon kan också prata bra svenska men eftersom han är från London föredrar jag att snacka engelska med honom så man verkligen får engelskan också, även om det såklart är bekvämt att prata svenska.

Imorgon får jag sovmorgon då Jon ska lämna barnen på skolan så har fri tid fram till 15.15 då barnen ska hämtas på skolan. Efter skolan ska vi till Riverside där de simmar och spelar tennis, blir bara ett mellanmål hemma sedan iväg, middag äter vi där.

Nu orkar jag inte skriva mer ikväll, är fortfarande kvar i svensk tidszon så det känns som att klockan är senare än vad den egentligen är just nu. Mer info om barnen och mina arbetsuppgifter får ni allteftersom!

Good night! Miss u!
Jennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar