torsdag 27 januari 2011

Matsedel v. 4

Bland mina arbetsuppgifter ingår det att laga mat till barnen på vardagarna när inte föräldrarna hinner hem till middagsdags så jag tänkte att jag kan ju lägga upp matsedlarna varje vecka. På det här sättet kan mamma vara säker på att jag verkligen äter riktig mat men också veta vad jag kan laga sen när jag kommer hem och på så vis utnyttja det! ;) På fredagarna äter de aldrig hemma, utan de äter på den klubben där barnen simmar och spelar tennis eftersom det blir så sena kvällar därifrån på fredagar.

Måndag: fiskpinnar, pommes, bönor/ärtor
Tisdag: potatismos, engelsk korv, morötter
Onsdag: pastagratäng, grönsallad
Torsdag: nypotatis, köttbullar, majs

Det har inte varit så spännande maträtter denna veckan men så är jag ju ingen mästerkock heller. Kan för den delen också säga att det inte är jag som gör matlistorna så det är inte jag som bestämmer vad de ska äta varje dag. Det är iofs skönt med tanke på vilken beslutsångest jag har haha, hade slutat med att de inte fick någon mat överhuvudtaget ;)
Det här också vara en kul liten dagboksgrej, att kunna gå tillbaka och se vad man lagade för maträtter under tiden här. Vem vet, jag kanske utvecklas jättemycket i köket!

Två inlägg på en dag nu, hoppas ni inte klagar! :)
Jennie

1 kommentar: